שינוי אישי ומקצועי

מה במאמר

שינוי אישי ומקצועי 

כולם משתמשים במושג טרנספורמציה. נשאלת השאלה מה משמעות המילה בחיים האישיים לעומת משמעותה בחיים המקצועיים והאם יש קשר בינהם?

כל אדם עובר וחווה מספר שלבים בחיים ובכל מיני מישורים ותמיד שואל איך הוא מבצע שינוי ומשפר את מצבו. תהליכים אלו קשים ומעוררים פחדים וחששות.

ידוע המשפט ״אתה נולד, מת ובאמצע אתה סובל״, נשאלת השאלה כיצד אתה מטפל בהורדת הסבל האישי והמקצועי?  טרנספורמציה משמעותה שינוי. אדם צריך להגיע לתובנה ולמודעות שהוא זקוק לשינוי.

הוא מרגיש שמיצה את עצמו מבחינה מקצועית ושואל את עצמו מה האתגר הבא? הוא מפוטר או מתפטר? 

מה הוא הולך לעשות? סיים לימודים בתחום מסוים ולא מוצא את עצמו וכמובן יש עוד הרבה מצבים מקצועיים ומורכבים.

אימון אישי, ביטחון עצמי, סאטיה, ייעוץ מקצועי, מנטורינג

בתחום האישי 

אדם יכול למצוא את עצמו שאינו מרוצה ממערכת הזוגית שבה הוא נמצא או לחילופין הקשר עם הילדים או החברים נקלע למשבר או מבוי סתום. כמובן יש עוד הרבה מאוד מצבים שמחייבים טרנספורמציה. בהרבה מצבים מפחדיםמאוד להודות ולבקש סיוע מגורם חיצוני ומקצועי שיכול לסייע בהצבה של מראה ולגרום לאדם לבצע את השינוי.

לא אחת אנו מוצאים מצבים שגם התחום האישי והמקצועי נקלעים למשבר יחד וכמובן אחד מזין את השני. בכל הסיטואציות האלה חשוב שאדם יוכל להישען על גורם מקצועי ובעל ניסיון שיכול לנתח איתו את הסיטואציה ובצורה עיניינית לבנות תוכנית פעולה ומציאת פתרונות לכל השאלות והסוגיות. כאן נכנס לתמונה יועץ אישי או מנטור שיכול לסייע ולבנות תוכנית ודרך פעולה בהורדת הסבל ושיפור איכות החיים האישית והמקצועית של אותו אדם. יש חששות ויש רצון לדחוק את הדברים וההחלטות מתוך נקודת מבט שהכל יהיה בסדר.

אז הכל לא יהיה בסדר אם לא תעשה עבודה אישית. מנקודת מבטי המנטור לא עושה את השינוי ולא משנה את אופיו של המטופל. המנטור יודע לגרום לכך שהמטופל מתחיל להכיר את עצמו ואת בעיותיו וכמובן אפשרות זיהוי של הגורמים שהביאו את המטופל לצורך שמפעפע בנפשו. הכרה כזו מביאה גם למציאת הפתרונות וההחלטות לשנות כיוון. 

מתוך ניסיוני האישי אני יכול לאמר בבטחון כי אין מה לחשוש, כדאי ורצוי לפנות ליועץ או למנטור אך בראש וראשונה יש לוודא שהוא מקצועי ובעל ניסיון ולא שרלטן.  

אשמח להיות ה- sounding board  המתבסס על ניסיוני רב השנים שיסייע לך תוך דיסקרטיות מוחלטת.

יצירת קשר