בניית תוכנית עסקית

נשאלת לא אחת השאלה מדוע חברה, מיזם או פרוייקט צריכים בניית תוכנית עסקית?
נבדוק ראשית מהי תוכנית עסקית.

תוכנית עסקית היא השלב החשוב ביותר בבניית עסק והיא מסמך ניהולי אשר מספק תמונה עתידית כוללת של העסק, המיזם או הפרוייקט מכל הבחינות –  שיווקית, טכנולוגית, תפעולית, כלכלית ועוד. 

המטרה העיקרית של הכנת תוכנית עסקית היא ניתוח שיטתי ומסודר של העסק, לשם גיוס הון או שיתוף פעולה, בדיקת כדאיות מעמיקה ותכנון אסטרטגיה עסקית לעסק.

בבדיקת כדאיות אנו בודקים בצורה מעמיקה האם המיזם או העסק המתוכנן הוא אכן מעשי וכדאי, ובכך מונעים ממך להשקיע זמן ומשאבים במיזם שסיכויי ההצלחה שלו קלושים מראש. בדרך זו יגדלו סיכוייך להגיע להצלחה עסקית.

לעתים תכופות נשמעת גם הטענה שהביצוע והתוצאות של המיזם אינם תואמים לתוכנית, טענה שללא ספק נכונה כמעט תמיד. יחד עם זאת, בבדיקה של ביצוע מול תכנון מגיעים לתובנות ומסקנות כגון היכן חרגנו? מה היו ההנחות השגויות? מה מבקש השוק? להיכן ניתן לכוון את הפיתוח העסקי ועוד׳. 

כלי התכנון קריטי וחשוב להבנה באיזה סביבה פועלים ומהם סיכויי ההצלחה. אני ממליץ מאוד לאפשר לגורם חיצוני ואובייקטיבי לבחון ולבדוק את התוכנית העסקית. כך תתקבל תמונת מצב למי שבנה את התוכנית. 

ייעוץ עסקי, ניהול עסקי נכון, ייעוץ מקצועי וייעוץ פיננסי יאפשרו לכם לקבל משוב ולדייק יותר את התוכנית.

בניית תוכנית עסקית – מה החשיבות של העניין הזה?

אתם עדיין נמצאים בשלב שבו אתם לא בטוחים מדוע בניית תוכנית עסקית זה עניין משמעותי כל כך? אם כך, כדאי שתדעו את החשיבות של התכנית. בעזרת תכנית כזאת נוכל לקבל תמונה ברורה ומדויקת יותר אודות המידע, העסק או הפרויקט שעליו אתם עומדים במישורים כמו:

  • שיווק – איך משווקים, למי וכמה להשקיע בכך?
  • טכנולוגיה – באיזה טכנולוגיות יהיה עלינו להשתמש כדי שהתכנית תצליח?
  • כלכלי – עד כמה אתם צריכים להשקיע וכמה אתם צפויים להרוויח?

חשוב להבין שהמטרות העיקריות של תכנית כזאת הן למעשה להבין האם זה כדאי או לא. כמה הון אתם צריכים לגייס? איך אתם הולכים לגייס אותו וכמה תוכלו להרוויח אחרי כל ההשקעה שלכם? בהתאם לתכנית המפורטת תוכלו להחליט כיצד אתם ממשיכים עם הרעיון לשלב היישום.

בניית תוכנית עסקית – ליווי מקצועי לכל אורך הדרך

חשבתם לרגע שתוכלו לפנות אלי רק כדי לבנות את התכנית העסקית שלכם? זה לא לגמרי מדויק, אני כאן גם כדי לעבור אתכם תהליך מעניין של ייעוץ עסקי, ליווי והפיכתכם למנהלים עוד יותר טובים. אחרי כל כך הרבה שנים שבהן איישתי אינספור תפקידים ניהוליים בחברות גדולות, אין לי ספק שאני יכול לתרום לכם מתוך הניסיון האישי שלי. התקשרו אלי עוד היום למספר: 054-7766500, ואני אשמח לעמוד לרשותכם לכל אורך הדרך.

לסיכום, אחרי 40 שנות ניסיון בעולם הניהולי והפיננסי אני ממליץ לך מאוד להעסיק יועץ עסקי, או יועץ כלכלי, או יועץ פיננסי שילווה אותך בתהליכי בניית תוכנית עסקית . לכאורה, זה נראה מיותר ויקר. אולם, יועץ מקצועי מנוסה יכול  לחסוך לך סכומים משמעותיים שיהיו גבוהים הרבה יותר מההוצאה הנקודתית עבור שירותי הייעוץ. מקווה שנתתי לך קצת חומר למחשבה לגבי ניהול עסקי נכון יותר ואתה מוזמן ליצור איתי קשר לבניית תוכנית עסקית

לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים ונחזור אליכם